Personal Training

Niek Helmes: 

"leef op je eigen manier, maar doe dit wel verantwoord"

Na de sportopleiding ben ik begonnen als fitnessinstructeur in IJsselstein, waar ik mij verder heb kunnen ontwikkelen op het gebied van onder andere fitness en persoonlijke begeleiding. In september 2010 heb ik samen met Frank Kersbergen "Helmes & Kersbergen Personal Training" opgezet en hiermee ruim 3 jaar ervaring op gedaan op het gebied van beweging, voeding en leefstijl.

Nu ga ik als éénmanszaak verder onder de naam "Niek Helmes Personal Training" , maar de samenwerking met Frank Kersbergen blijft sterk. We treden ook nog vaak naar buiten onder de naam: Helmes & Kersbergen Personal Training. 

Diploma's:
Sport & Bewegen Hilversum - KNKF (basis fitnessinstructeur) - HBO Fysiotherapie te Amsterdam - CHIVO medical trainer pro - Nederlands Genootschap Sportmassage - 

 

Het kiezen van een personal trainer:

Het is belangrijk om een trainer/coach te kiezen die bij jou past. Misschien heb jij meer motivatie nodig, uitleg bij oefeningen 'waarom' je die oefening moet doen, informatie over hoe je lichaam reageert op bepaalde trainingen etc.

Uiteindelijk ga je samen de doelen bereiken, maar het moet op een manier dat voor jou werkt.
Of het nou een voedingspatroon is of de manier van trainen, uiteindelijk moet het een keuze zijn waarbij je het zelf kan volhouden en het niet alleen 'niet meer mogen' en afzien is.



 

Hoe ga ik te werk?

Ik vind het belangrijk dat er een klik is tussen de sporter en ik. In het intakegesprek kom je wat meer over elkaar te weten en tijdens dit gesprek zal een aantal belangrijke zaken besproken worden zoals blessures, medicatie, eerdere interventies etc. Belangrijk tijdens de intake is het bepalen van jouw persoonlijke doelstelling(en). Op basis daarvan wordt het beweeg- en voedingsplan opgesteld. Hierin zal ook bepaald worden hoeveel uur begeleiding per week/maand nodig is. 

Bij sommige mensen is het geven van een aantal praktische tips op het gebied van beweging, voeding of leefstijl al voldoende, bij een ander is een intensievere begeleiding nodig om een doelstelling te bereiken. Welke doelstelling en op welke manier er de meeste kans van slagen is bepalen we samen tijdens een kennismakingsgesprek en soms doen we zelfs een proeftraining.

Ook al hebben we misschien maar één training in de week, als personal trainer wil ik ook graag weten hoe het de rest van de week met je gaat. Voeding, trainingen of andere belangrijke momenten voor jou in de week.. Buiten onze afspraken om houden we contact, zo blijf je toch zo veel mogelijk bezig met het behalen van jouw persoonlijke doelstelling.

We starten ons avontuur met een beginmeting met daarin o.a: gewicht, vetpercentage, spiermassa, eventueel omvangmetingen en een conditietest. Afhankelijk van jouw doelstelling(en).

Wekelijkse metingen laten dan zien of jouw trainingsschema, en eventueel ook aanpassingen in voedingsschema, het effect hebben wat we willen om zo de doelstelling(en) te behalen.

Tijdens de laatste training kijken we terug op de afgelopen periode en het behaalde resultaat. Hoe het na deze evaluatie verder gaat bepaal je zelf. Wil je verder met nieuwe doelstellingen? of ga je het zelfstandig voortzetten? Natuurlijk help ik je bij het maken van deze belangrijke keuze.

Trainen met een blessure?

Heb je een blessure? is vaak geen probleem! Met de juiste keuze van oefeningen kan je een hoop bereiken. Door het behalen van de HBO-opleiding fysiotherapie te Amsterdam heb ik de kennis om je een verantwoord en toch uitdagend trainingsschema te laten doen.

Neem contact met me op voor een kennismakingsgesprek of een proeftraining en dan laat ik je het verschil in training voelen! 

 

 

 

 

INFORMATIE

Klik hier om het informatiepakket te downloaden.

Download

Vraag hier uw gratis informatie pakket aan.